FREE DOWN SYNDROME
Down syndrome malformations, due to a specific and identifiable genetic error, are easily diagnosed by genetic engineering.
In Denmark, births with the Syndrome decreased by an average of 13% per year between 2004-2010. On 5th January 2012, the news from Danish newspaper 'Berlinske' were that Danish government would make prenatal diagnosis tests for free, and those born with Down syndrome, who kept decreasing by 13% per year as prior to 2012, would completely disappear by 2030 ", making the Scandinavian nation" the first “Down Syndrome free” country in the world. Free from Down syndrome.
All of this has been advertised almost as if it were an achievement in Denmark.
Should we consider a society that aspires to perfection as a great revolution? What makes an individual eligible? Why?
In our future society, perhaps we feel we can decide the social history of man on the basis of his productive capacity?
Le malformazioni del tipo della sindrome di Down, dovute a un ben preciso e individuabile errore genetico, sono state facilmente diagnosticate con il ricorso all'ingegneria genetica.
Così è stato stimato che il 65% dei bambini in Norvegia, ai quali prima della nascita era stata diagnosticata la sindrome, sono stati abortiti. Le cifre sono ancor più gravi in altri Paesi. Per esempio gli abortiti in Gran Bretagna sono stati il 90%, il 95% in Spagna e quasi il 100% in Islanda. In Danimarca le nascite con la Sindrome sono diminuite in media del 13% all'anno dal 2004-2010. Il quotidiano danese 'Berlinske' il 5 gennaio 2012 pubblicò la notizia che il governo danese avrebbe reso gratuiti i test di diagnosi prenatale e che i nati Down, continuando a diminuire del 13% l'anno così come negli anni precedenti il 2012, arriveranno a scomparire del tutto entro il 2030", rendendo così la nazione scandinava "il primo Paese al mondo 'Down Sindrome free'. Libero dalla sindrome di Down.